ΚΙΝΗΤΙΚΟ

Ελεύθερη ανταλλαγή απόψεων, σε κάθε θέμα που μας αφορά, ως σκεπτόμενους ανθρώπους και ενεργούς, ανεξάρτητους πολίτες. Οι απόψεις που παρατίθενται με τη μορφή άρθρων, ανακοινώσεων ή σκέψεων εκφράζουν καθαρά τον εκάστοτε γράφοντα και όχι αναγκαστικά τις απόψεις της κίνησής. Ας είμαστε ανοιχτοί σε όλες τις απόψεις, τις κριτικές, τα ιστορικά γεγονότα, απ' όπου κι αν προέρχονται...Ακριβώς εκεί, ανάμεσα στις γραμμές, τις αντιφάσεις και τις αμφισβητήσεις, ακόμα και των δικών μας πιστεύω, θα βρίσκεται η αλήθεια...

Επιστροφή: ΑΡΧΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ

ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ ΠΡΟΣΤΑΤΕΥΟΥΜΕ ΤΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΜΑΣ!

Δευτέρα 23 Νοεμβρίου 2015

ΓΝΩΜΟΔΟΤΗΣΗ ΚΡΕΜΑΛΗ

 ΓΝΩΜΟΔΟΤΗΣΗ ΚΡΕΜΑΛΗ

 Η Γνωμοδότηση Κρεμαλή (26.3.2014), την οποία η σημερινή πλειοψηφία του Σ.Σ.Τ.Ε. αρνείται  πεισματικά μέχρι και σήμερα να θέσει υπόψη των εκλεγμένων συμβούλων του Συλλόγου Συνταξιούχων, έπεσε στα χέρια μου.  Από την ανάγνωση των απαντήσεων που δόθηκαν από τον κ. Κρεμαλή, στα ερωτήματα, που τέθηκαν προς απάντηση από την πλειοψηφία, κατανοεί κανείς γιατί η Γνωμοδότηση παρέμενε στα συρτάρια. Παρά τα 15.000 ευρώ που δαπανήθηκαν για αυτή, η Γνωμοδότηση τελικά δεν μπορεί να χρησιμοποιηθεί σαν μοχλός πίεσης υπέρ της ανάθεσης του Προγράμματος σε ιδιωτική ασφαλιστική εταιρεία, όπως επιδιώκει η πλειοψηφία του Σ.Σ.Τ.Ε..  Αξίζει να αναφερθούμε συνοπτικά στα ερωτήματα που τέθηκαν και στις απαντήσεις που δόθηκαν και αποκαλύπτουν την αδικαιολόγητη κινδυνολογία που προβάλλει το Προεδρείο του Σ.Σ.Τ.Ε. και ορισμένοι υπηρεσιακοί παράγοντες, στοχεύοντας στο άνοιγμα της κερκόπορτας του χώρου στις ασφαλιστικές εταιρείες… 
« Μας διατυπώθηκε το ερώτημα, αν είναι σύννομες οι κατωτέρω αποφάσεις, συμβατικές δεσμεύσεις, της Τράπεζας της Ελλάδος :
 α) Ο καθορισμός της χορηγούμενης από την ΤτΕ επικουρικής σύνταξης στο 20% των, κατά το άρθρο 10 του Κανονισμού του τ.ΤΣΠΤΕ, συντάξιμων αποδοχών για το σύνολο των ασφαλισμένων
 β) Η σύσταση του ανωτέρω Λογαριασμού και μέσω αυτού χορήγηση μετεργασιακής παροχής, κείμενης εκτός του πεδίου της υποχρεωτικής δημοσίου χαρακτήρα κοινωνικής ασφάλισης, με βάση τις συμβατικές δεσμεύσεις που έχουν αναληφθεί από την ΤτΕ έναντι του προσωπικού της
 γ) Η δυνατότητα νομοθετικής παρέμβασης (συρρίκνωσης) στο 16% μετά από την 25.06.2013 ενοχική συμφωνία
δ) Η καλύτερη κατοχύρωση του περιεχομένου συλλογικής συμφωνίας με επιχειρησιακή ΣΣΕ
ε) Η δυνατότητα ανάθεσης της διαχείρισης του προγράμματος σε ασφαλιστική εταιρεία (κατά το άρθρο 15 του οικείου Κανονισμού) »
        
         Αλήθεια, ποιος έθεσε τα παραπάνω ερωτήματα και μάλιστα μετά την σχετική ρύθμιση του Προγράμματος; A. Η ΤτΕ, B.  Η Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα, Γ. Ο Σ.Υ.Τ.Ε., Δ. Ο Σ.Σ.Τ.Ε. ή  Ε. Άλλος ;;;  Επειδή δυστυχώς η σωστή απάντηση είναι η Δ, προκύπτει το μέγα ερώτημα. Γιατί αυτοί που επέμεναν και αγωνιούσαν να υπογραφεί η συμφωνία για το Πρόγραμμα Μετεργασιακών Παροχών άρον-άρον εντός τριών (3) ημερών του Αγίου Πνεύματος το 2013, για να μη χαθεί δήθεν η ευκαιρία, πριν στεγνώσει το μελάνι της υπογραφής τους, προέβαλαν ερωτήματα τα οποία θα περίμενε κανείς να τεθούν από την απέναντι πλευρά; Και μόνο από το είδος και το ύφος των ερωτήσεων, αναρωτιέται κανείς πώς είναι δυνατόν άνθρωποι που  έχουν εκλεγεί για να μας εκπροσωπούν και να υπερασπίζονται τα συμφέροντά μας, ενεργούν τόσο απροκάλυπτα εναντίον των συμφερόντων μας; Γιατί και πώς είναι δυνατόν να θέτουμε εμείς οι ίδιοι ερωτήματα εις βάρος μας,  για το κατά πόσο είναι ουσιαστικά σύννομη και διασφαλισμένη μια συμφωνία την οποία ήδη κάναμε στο εσωτερικό της ΤτΕ; Μήπως τελικά αυτή ακριβώς η μεγάλη αντίφαση στη συμπεριφορά της πλειοψηφίας του Σ.Σ.Τ.Ε., αποδεικνύει πως εξ αρχής ο σκοπός τους, ήταν ξεκάθαρος και δεν ήταν άλλος, από την ανάθεση του Προγράμματος σε ασφαλιστική εταιρεία;
       Δυστυχώς όμως, οι απαντήσεις του κ. Κρεμαλή, δεν τους παρέχουν τις δικαιολογίες της επίπλαστης κινδυνολογίας που ασκούν δύο σχεδόν χρόνια. Στις 25 και πλέον σελίδες από τις 32 της γνωμοδότησής του, ο κ. Κρεμαλής αναφέρει τους νόμους και τις συμβάσεις που διέπουν τις σχέσεις της Τράπεζας της Ελλάδος με το  προσωπικό της και με το Δημόσιο. Όπου δε αναφέρει τις προσωπικές του απόψεις, είναι πολύ προσεκτικά διατυπωμένες με γενικόλογες αναφορές.
Αναφέρω ενδεικτικά μερικά σημεία της γνωμοδότησης που έχουν σίγουρα τεράστια σημασία: 
«….με τις ανωτέρω νομοθετικές ρυθμίσεις, αφενός μεν η ΤτΕ εναρμονίσθηκε και τυπικά με την Καταστατική της ευθύνη (άρθρα 38 και 71 του Καταστατικού της) να παρέχει μισθό και σύνταξη στο προσωπικό της και αφετέρου αναγνωρίστηκε ότι για τις συνταξιοδοτικές παροχές του προσωπικού της ΤτΕ δεν προβλέπεται κρατική εγγύηση ή υποχρέωση.» 
«….έτσι, η παροχή που δημιούργησε ο νόμος συνέπεσε καθ οδόν με αυτή που είχαν συμβατικά αποφασίσει η Τράπεζα της Ελλάδος και οι υπάλληλοί της, χωρίς όμως οι δυο παροχές να ταυτίζονταιΚαι τούτο, διότι το περιεχόμενο των ΣΣΕ ήταν πολύ ευρύτερο από εκείνο του νόμου.»
«….πολλοί άλλοι θεωρητικοί, μεταξύ των οποίων και ο γνωμοδοτών, έχουν επισημάνει ότι οποιαδήποτε ρυθμιστική παρέμβαση του νομοθέτη στο πεδίο δράσης των ως άνω ενώσεων, θα πρέπει να συντελείται με ιδιαίτερη προσοχή και να είναι επαρκώς αιτιολογημένη. Ακόμα και η επίκληση λόγων δημοσίου συμφέροντος προϋποθέτει σαφή και ειδική νομοθετική προς τούτο εξουσιοδότηση. Το τελευταίο άλλωστε, θα καθιστούσε την όποια παρέμβαση τρίτου (π.χ. το δίκτυο των Κεντρικών Τραπεζών) σε μια σχέση ιδιωτικού δικαίου, άρα και του νομοθέτη, απαγορευμένη»
«….κάθε προσπάθεια εξομοίωσης του Ειδικού Λογαριασμού με φορέα δημόσιας υποχρεωτικής κοινωνικής ασφάλισης κρίνεται και μόνον εξ αυτού του λόγου (του δικαιοπρακτικού χαρακτήρα της ως άνω σχέσης μεταξύ των μερών άρα και η ιδιωτικού δικαίου προέλευση και εγκαθίδρυσή της) ανεπιτυχής ως στερούμενη νομικής τεκμηρίωσης.»
«Λέγοντας ειδικό δημόσιο συμφέρον εννοούμε την παρέμβαση στο αυτόνομο καθεστώς της Τράπεζας που θα συμπαρέσυρε και την λειτουργία του Λογαριασμού. Και στην απίθανη όμως αυτή περίπτωση ο Λογαριασμός θεωρείται επαρκώς προστατευμένος… μια τέτοια παρέμβαση θα αντέβαινε στις αναφερόμενες στην υποσημείωση 42 εγγυήσεις του Κεντρικού Δικτύου Τραπεζών που έμμεσα κατοχυρώνουν και τη λειτουργία του Λογαριασμού.»
«Οι ασφαλιστικές εταιρείες είναι ανώνυμες εταιρείες κερδοσκοπικού χαρακτήρα, με αποτέλεσμα να αυξάνεται και το κόστος διαχείρισης και διοίκησης, ενώ τα Τ.Ε.Α. μη κερδοσκοπικού.»
        Ολόκληρη η γνωμοδότηση του κ. Κρεμαλή, είναι στη διάθεση όποιου συναδέλφου θέλει να ενημερωθεί και να σχηματίσει μια σαφή και τεκμηριωμένη γνώμη. Έτσι θα μπορέσει να απαντήσει στο εύλογο ερώτημα: ποιοί και γιατί επιμένουν στη λύση (ποιού προβλήματος ακριβώς) της ιδιωτικής ασφαλιστικής εταιρείας;
       Προσωπικά θεωρώ ότι υπάρχει τεράστιο ηθικό θέμα και απαξίωση των συναδέλφων, καθώς έχουν καταργηθεί τόσο τα τακτικά συμβούλια κάθε μήνα, όσο και οι καθιερωμένες μηνιαίες συγκεντρώσεις στην αίθουσα του Συλλόγου. Μάλιστα τελευταία αυτές αντικαταστάθηκαν από ενημερωτικές συγκεντρώσεις μονολόγων ειδικά προσκεκλημένων «φίλων του Προέδρου»…
                                                   ΕΛΕΝΗ    ΜΕΛΙΣΣΕΙΔΟΥ

Μέλος της Ομάδος Συντονισμού των “ΕΝ ΔΡΑΣΕΙ”  ΣΥΝΤΑΞΙΟΥΧΩΝ Τ.Ε.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου