ΚΙΝΗΤΙΚΟ

Ελεύθερη ανταλλαγή απόψεων, σε κάθε θέμα που μας αφορά, ως σκεπτόμενους ανθρώπους και ενεργούς, ανεξάρτητους πολίτες. Οι απόψεις που παρατίθενται με τη μορφή άρθρων, ανακοινώσεων ή σκέψεων εκφράζουν καθαρά τον εκάστοτε γράφοντα και όχι αναγκαστικά τις απόψεις της κίνησής. Ας είμαστε ανοιχτοί σε όλες τις απόψεις, τις κριτικές, τα ιστορικά γεγονότα, απ' όπου κι αν προέρχονται...Ακριβώς εκεί, ανάμεσα στις γραμμές, τις αντιφάσεις και τις αμφισβητήσεις, ακόμα και των δικών μας πιστεύω, θα βρίσκεται η αλήθεια...

Επιστροφή: ΑΡΧΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ

ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ ΠΡΟΣΤΑΤΕΥΟΥΜΕ ΤΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΜΑΣ!

Κυριακή 4 Ιουνίου 2017

Σουπιές με γραβάτα ; της Ε. ΚΩΝΣΤΑΝΤΑΡΑΚΗ

Σουπιές με γραβάτα ;

Ε. ΚΩΝΣΤΑΝΤΑΡΑΚΗ
Όχι δεν πρόκειται για  μαγειρική συνταγή ,δεν πρόκειται για σουρεαλιστική γραφή. Πρόκειται για  κραυγή αγωνίας για  τον  χειρισμό  των σοβαρών  συνταξιοδοτικών προβλημάτων του προσωπικού  από τα προεδρεία  των ΔΣ  του ΣΥΤΕ και ΣΣΤΕ.
 Όλοι ξέρουμε ότι το μοναδικό  όπλο της  Σουπιάς,  είναι το μελάνι Το μελάνι που συσκοτίζει,  με αποτέλεσμα  να  ακινητοποιεί τους πάντες εκτός της σουπιάς. Αν δεν έχετε δει ντοκιμαντέρ γι΄ αυτό, διαβάστε την ανακ Νο 2  της ΠΑΣΚΕ στην Κεντρική Τράπεζα.  Είναι ένα εξαιρετικό παράδειγμα,  πως χύνοντας άφθονο  μελάνι,  εξυπηρετείς το  κομματικό συμφέρον,  ώστε να μπορείς να αλλάξεις  τις υπογεγραμμένες,  Συμφωνίες, ΣΣΕ, εις βάρος του προσωπικού (εν ενεργεία και  συνταξιούχων )της  ΤτΕ  που δήθεν εκπροσωπείς…

ΠΡΩΤΗ  ΕΚΧΥΣΗ ΜΕΛΑΝΗΣ…

Με αφορμή την πρόσφατη δήλωση του Πρωθυπουργού πως: « θα φορέσει μέχρι και γραβάτα αν  υπάρξει συμφωνία για το χρέος», οι συνδικαλιστές της ΠΑΣΚΕ ,  εξ αιτίας  του κομματικού  τους καθήκοντος,  κοστολογούν την  επιμονή του Πρωθυπουργού στη συμφωνία για μείωση του χρέους, με όλα τα αρνητικά αποτελέσματα των μνημονίων από το 2010 που οι κυβερνήσεις  τους επέβαλαν  και αλυσόδεσαν τη χώρα μας. Νομίζουν, συσκοτίζοντας, θα κρύψουν, ότι  σε όλη τη μνημονική περίοδο,  χάριν της  επιχειρησιακής ΣΣΕ 12-15(που υπεγράφη και με την σημαντική συνεισφορά του σήμερα  λοιδορούμενου ως  εθνικό- αριστερού ),το εν ενεργεία προσωπικό δεν υπέστη καμία μείωση, αντίθετα με  τους συνταξιούχους του χώρου μας, που το  2ο  ΠΑΣΟΚΙΚΟ Μνημόνιο τους επέβαλε τις  περικοπές του δεύτερου και  του πρώτου μνημονίου!! Ενώ,  από το 2015  έως σήμερα οι συνταξιούχοι  δεν υπέστησαν καμία  επί πλέον μείωση, καθ ότι το τρίτο  μνημόνιο σεβάστηκε την Ασφαλιστική Αυτονομία της Τράπεζας της Ελλάδος.
Οι γραβατοφορεμένοι, υποτιμώντας αυτούς που πληρώνουν τις γραβάτες τους,  αποκαλούν  οποιαδήποτε φωνή αξιοπρέπειας  σαν εθνικό- αριστερή!! Όμως χωρίς να το αντιλαμβάνεστε  κύριοι ,με  συμπεριφορά σουπιάς, και οι δυο λέξεις αποτελούν  τιμή για μας. Είμαστε   σώμα από το σώμα του Ελληνικού  Λαού, που μας  έθρεψε με τις  Αδούλωτες  Άξιες   Του.  Αυτές τις άξιες, που  είναι αντίποδες  των  ανομιών σας  (Χρηματιστήριο, Ομόλογα,   SIEMENS,  Εξοπλιστικά,   OFF Shore  εταιρίες, Προμήθειες, κ.ά ). Που είναι σε  ασυμφιλίωτη σύγκρουση με σας ,όταν  στο συνδικαλισμό μετατρέψατε την   απεργοσπασία σε λειτούργημα, και αναγάγατε το εξευτελιστικό χειροφίλημα (μαφιόζικης προέλευσης) εκμαυλισμένων συνδικαλιστών, σε  απαραίτητη προϋπόθεση για πρόσληψη ή  υπηρεσιακή εξέλιξη

ΔΕΥΤΕΡΗ ΕΚΧΥΣΗ ΜΕΛΑΝΗΣ… 

Σε μεγαλύτερη ποσότητα, μια και πρέπει να  αμφισβητηθούν  τα  κατοχυρωμένα δικαιώματα,  όλων των  ασφαλισμένων στην ΤτΕ,  και στην πορεία   να χαθούν.
Με την ίδια ανακοίνωση καλούν  τους   εργαζομένους της ΤτΕ , ασφαλισμένους μετά την 1.1.93, να συμμετάσχουν στο Πρόγραμμα    που «Αποτελεί σημαντική επιτυχία της ΠΑΣΚΕ το  γεγονός ότι οι νέοι ασφαλισμένοι εντάσσονται «υπό τους ίδιους όρους εισφορών και παροχών που εξαρχής προβλέφθηκαν στον κανονισμό του Προγράμματος και μάλιστα χωρίς την καταβολή από τα νεοεντασσόμενα μέλη των εισφορών που θα τους αναλογούσαν μέχρι την 31.12.2016» (εγκ. 431/4.5.2017). Οι νεοεντασσόμενοι θα καταβάλλουν την ίδια εισφορά που ήδη καταβάλλουν και οι παλαιότεροι ασφαλισμένοι και θα τυγχάνουν πλέον των ίδιων παροχών  με τους πριν το 1993 ασφαλισμένους!»
Θυμίζουμε, ότι μ ε την Α.Γ.Σ. 7/25.6.2013, η ΤτΕ αποδέχθηκε την ευθύνη της για το σύνολο του καταβαλλόμενου Μερίσματος από 36%  στο πριν την 1.1.1993, ασφαλισμένο προσωπικό της, σύμφωνα με τις ΣΣΕ 1948 και 1951.Η  συμφωνηθείσα επί πλέον εισφορά (Συνταξιούχοι και Τράπεζα)  και για τα δυο μέρη εκ  ποσοστού 2,2 % που ξεκίνησε με το Πρόγραμμα από 25.6.2013, δεν σχετίζεται με το ήδη πληρωμένο  16%, αλλά  την επί πλέον του 16% παροχή στους συνταξιούχους,  ώστε σταδιακά να διατηρείται σταθερό το άθροισμα των συντάξιμων αποδοχών τους  που έχει κατακρεουργηθεί από τις περικοπές των μνημονίων 1και 2.  Ενώ οι  νεοεισερχόμενοι συνάδελφοι θα πληρώνουν  το 2,2 για να δικαιούνται επιπλέον16% από   το 20% μερίσματος - επικουρικής που δικαιούνται σήμερα, χωρίς να ενταχτούν και αυτοί στο πλαίσιο των ΣΣΕ 1948 και 1951 και του Μερίσματος από 36%;;

 ΤΡΙΤΗ  ΕΚΧΥΣΗ ΜΕΛΑΝΗΣ…

 « Η ένταξη των νέων συναδέλφων γίνεται με την προϋπόθεση ότι έχει υπάρξει  διασφάλιση της βιωσιμότητας του Προγράμματος με εμπεριστατωμένη μελέτη την οποία έλαβε υπόψη το Γενικό Συμβούλιο και ενέκρινε ομόφωνα την επέκταση του προγράμματος»
Εμείς διαλύοντας το μελάνι ρωτάμε:
·         Η Μελέτη αυτή, η οποία όφειλε να είχε κατατεθεί στα ΔΣ  ΣΥΤΕ και ΣΣΤΕ, έλαβε υπόψη της,  ότι στο συσταθέν κεφάλαιο αλληλοβοηθητικού χαρακτήρα (¨Πρόγραμμα¨), έχουν δικαίωμα συμμετοχής , οι  πριν την 1.1.1993 ασφαλισμένοι οι οποίοι πλήρωναν 8,2% για Μέρισμα 36% που από το 1966 έχει καταστεί εγγυημένη παροχή;; Αυξήθηκε λοιπόν το αρχικό κεφάλαιο που κάλυπτε τους παλιούς ασφαλισμένους για τα επόμενα 35 χρόνια όπως μας διαβεβαίωναν;; Σε ποιο ποσό υπολογίσθηκε η αύξηση του αρχικού κεφαλαίου και πραγματοποιήθηκε;;
·         Η εν λόγω Μελέτη   σε ποιο ύψος υπολόγισε  το απαιτούμενο ποσό που πρέπει να καταβληθεί από την Τράπεζα , ώστε να καλυφτεί η εισφορά 2,2% των μηνιαίων αποδοχών του κάθε νέου συναδέλφου από την ημερομηνία πρόσληψής του έως της 25.6.2013 που δημιουργήθηκε  το ¨Πρόγραμμα¨, ώστε να δικαιούνται και αυτοί Μερίσματος 36%;;  Έχει κατατεθεί αυτό το ποσό;;
·          Η εν λόγω Μελέτη υπολόγισε το απαιτούμενο 4,4%, εισφορά της Τράπεζας και του νεοεισερχόμενου  που πρέπει να καταβληθεί, για το διάστημα από την επομένη της δημιουργίας του ¨Προγράμματος¨ έως και 31.12.2016, αφού ο νεοεισερχόμενος  θα πληρώνει εισφορά από την 1.1.2017;;. Έχει κατατεθεί αυτό το ποσό;;

 Οι Κινήσεις στις οποίες είχα την τιμή να ανήκω από την αρχή της δημιουργίας τους ( Στην Π.Α.Σ. ως εν ενεργεία και σήμερα την  κίνηση των ¨ΕΝ ΔΡΑΣΕΙ¨ ως συνταξιούχος), πρώτες ζήτησαν  την διεύρυνση του προγράμματος  με την εισδοχή των μετά την 1.1.93 ασφαλισμένων συναδέλφων. Είναι θεμελιώδης αρχή τους η  ισότητα σε δικαιώματα και παροχές όλου του προσωπικού χωρίς  διαχωρισμούς.  Όμως αυτό πρέπει να γίνει με τέτοιους όρους ώστε να είναι πλήρως διασφαλισμένα τα δικαιώματα όλων. Οι εμπειρίες των συνταξιούχων του ΕΤΑΤ δίπλα μας, δεν επιτρέπουν ολιγωρίες. Εξ άλλου η λογική πως η Τράπεζα μας φροντίζει πάντα, στη σημερινή περίοδο των μνημονίων στους συνταξιούχους έχει ήδη δεχτεί πλήγματα….

ΑΙΔΩΣ να  παίζετε με την αξιοπρέπεια των μεγάλων ανθρώπων

Ε. ΚΩΝΣΤΑΝΤΑΡΑΚΗ

Δευτέρα 22 Μαΐου 2017

ΣΚΕΨΕΙΣ ΚΑΙ ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ ΑΠΟ ΤΙΣ ΕΚΛΟΓΕΣ ΣΤΟ Σ.Σ.Τ.Ε.

ΣΚΕΨΕΙΣ ΚΑΙ ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ ΑΠΟ ΤΙΣ ΕΚΛΟΓΕΣ ΣΤΟ Σ.Σ.Τ.Ε.

Υποτίθεται πως οι εκλογές στους Συνταξιούχους, έγιναν για πρώτη φορά σύμφωνα με τις προβλέψεις του Ν.1264/82 , που από τον Ιούλιο του 2015 η εφαρμογή του επεκτάθηκε υποχρεωτικά και στα συνταξιοδοτικά σωματεία.
Παρ όλα αυτά, είχαμε εκλογές χωρίς να πραγματοποιηθεί επί της ουσίας η Γενική Συνέλευση  και χωρίς την παρουσία σε αυτήν δικαστικού αντιπροσώπου. Αφορμή για αυτό, ο αιφνίδιος θάνατος του συναδέλφου του παραρτήματος Ιωαννίνων και η απόφαση της πλειοψηφίας του Δ.Σ. του ΣΣΤΕ να ζητήσει από τους συγκεντρωμένους να τον τιμήσουν αναβάλλοντας τις διαδικασίες της Γενικής Συνέλευσης και όχι με την μετάθεση των εκλογικών διαδικασιών κατά ένα δεκαπενθήμερο, όπως θα ήταν ίσως λογικό.
Έτσι είχαμε εκλογές χωρίς Γ.Σ. και δικαστικό αντιπρόσωπο σε αυτήν, χωρίς δικαστικούς αντιπροσώπους στα κατά τόπους εκλογικά κέντρα, με την αποστολή επιστολικών ψήφων επιλεκτικά σε συναδέλφους που ψήφιζαν σε κάλπη (Πύργος) και την αναφορά διάφορων απαράδεκτων καταστάσεων κατά την εκλογική διαδικασία στα τοπικά παραρτήματα (Μυτιλήνη). Παραβιάσθηκε έτσι ασύστολα ο ν. 1264/82, ένας νόμος που έχει τη σφραγίδα της τότε κυβέρνησης ΠΑΣΟΚ που υποτίθεται ότι εκφράζει τη σημερινή πλειοψηφία…
Φαίνεται και με αφορμή τα παραπάνω, τους επίγονους Σημιτικούς, που στη συνέχεια με τον ΓΑΠ έβαλαν την πατρίδα μας στην επιτροπεία του ΔΝΤ και της Ε.Ε. και την συνεχιζόμενη περιπέτεια των μνημονίων, το μόνο που τους απασχολεί είναι η άσκηση της συνδικαλιστικής εξουσίας προς ατομική ικανοποίηση και όχι οι αρχές και τα δικαιώματα των εργαζομένων και συνταξιούχων. Άξιους συμπαραστάτες στο έργο τους έχουν τους συμβούλους της ΔΕΚΣ(ΔΑΚΕ) , που από κοινού αποδέχθηκαν αδιαμαρτύρητα κάθε περικοπή των μνημονίων των κυβερνήσεων συνεργασίας των κομμάτων τους και σήμερα αποσιωπούν και δεν αξιοποιούν την εξαίρεση της ΤτΕ από το τρίτο μνημόνιο και το γνωστό νόμο ¨Κατρούγκαλου¨ για κομματικούς και μόνο λόγους!

Θέλουν να ξεχάσουμε, ότι τα κόμματά τους που σήμερα παρουσιάζονται ως αναμάρτητα ευθύνονται για : Χρηματιστήριο, σκάνδαλα, λεφτά υπάρχουν, κατεδάφιση εργασιακών δικαιωμάτων, 
PSI, δομημένα ομόλογα, Ζάππεια, απολύσεις, success story,  περικοπές μισθών και συντάξεων, κατάργηση δώρων και επιδόματος άδειας…..
Τα οποία θυμούνται κατά περίπτωση για να ρίξουν στάχτη στα μάτια των συναδέλφων.
Οι συνάδελφοι συνταξιούχοι αν και για πρώτη φορά σε περίοδο μνημονίων δεν είχαν περαιτέρω μείωση, αφού δικαίως η αυτονομία του Συστήματος Ασφάλισης Προσωπικού της ΤτΕ έγινε για πρώτη φορά σεβαστή, ανέδειξαν στο τιμόνι του Σ.Σ.Τ.Ε. και μάλιστα με ενισχυμένη πλειοψηφία τις ΠΑΣΚΕ/ΔΑΚΕ. Η επιλογή τους είναι φυσικά σεβαστή, αλλά και δικό μας δικαίωμα η συνέχιση της αντίστασης και δράσης για την ανατροπή όλων των στόχων της πλειοψηφίας που οδηγούν στην κατεδάφιση της κοινωνικής ασφάλισης στο χώρο και στις Ασφαλιστικές Εταιρείες.
Η λογική της πλειοψηφίας την οποία εμμέσως αποδέχθηκαν και οι ψηφίσαντες:
 ¨ δεν μιλάμε για Ασφαλιστική, έχουμε πάρει τη συγκατάθεση των συναδέλφων και αν μας το θέσει η Διοίκηση εμείς θα προχωρήσουμε¨, είναι η ποιο χυδαία έκφραση του εργοδοτικού συνδικαλισμού. Δηλαδή αυτό που μας καθορίζει τους στόχους μας δεν είναι το συμφέρον των ασφαλισμένων και οι κατακτήσεις δεκαετιών, αλλά η όποια απόφαση της Διοίκησης της ΤτΕ!! Εάν στο παρελθόν το σ.κ. του χώρου ακολουθούσε αυτές τις λογικές, θα ήτανε ήδη στο ΙΚΑ και στο σημερινό ΕΦΚΑ, αφού αυτές ήτανε και οι επιθυμίες παραγόντων και το γνωρίζουν εξ ιδίας πείρας…

Παράλληλα πολλά έχουν ακουστεί αυτή την περίοδο σχετικά με τις προσλήψεις μέσω ΑΣΕΠ , που αναμένεται να εκδοθεί η προκήρυξη. Πολλές καταγγελίες ακόμα και για προσωπικές παρεμβάσεις μελών του προεδρείου για αποστολή βιογραφικών ή προεκλογικών υποσχέσεων   για ¨βοήθεια¨ για την πρόσληψη των παιδιών των συναδέλφων!! Η αξιοποίηση προεκλογικά μιας αναμενόμενης προκήρυξης για άγρα ψήφων, φανερώνει πως κατά βάθος δεν ενδιαφέρει ο συνάδελφος η αξιοπρέπεια και τα δικαιώματά του, αλλά η παραμονή με κάθε τίμημα στην εξουσία… Η Διοίκηση θα πρέπει να αναρωτηθεί για τις εσπευσμένες ανακοινώσεις της προεκλογικά…
Τέλος, εντύπωση μου προκαλεί το γεγονός πως οι δύο κομματικές παρατάξεις (ΠΑΣΚΕ/ΔΑΚΕ), κατηγορούσαν τους ¨ΕΝ ΔΡΑΣΕΙ¨ ως Κίνηση του Σύριζα, χωρίς να αισθάνονται καμιά αναστολή για τα ψέματά τους. Λοιδόρησαν μάλιστα  με τον ποιο ανήθικο τρόπο το μέλος των ¨ΕΝ ΔΡΑΣΕΙ¨ συνάδελφο Βουλευτή Μάκη Μπαλαούρα, που μας βόηθησε να μην μας αγγίξει το τρίτο μνημόνιο που τα κόμματά τους ψήφισαν, όταν είμαι σίγουρος πως εάν είχαμε και κάποιον άλλο συνάδελφο Βουλευτή από άλλο κόμμα το ίδιο θα έπραττε σχετικά με την ανεξαρτησία της ΤτΕ και του προσωπικού της.
Νικολόπουλος Σωτήρης
Μέλος της Ο.Σ. των ¨ΕΝ ΔΡΑΣΕΙ¨    .

Υ.Γ. 1. Απευθυνόμενος προς τους συναδέλφους που έφεραν στο τιμόνι του ΣΣΤΕ αυτή την πλειοψηφία, ανεξάρτητα της επιλογής τους, τους καλώ  να μη δεχθούν να γίνουν συνυπεύθυνοι με τους οκτώ συμβούλους,  σε τυχόν καταστάσεις που κατεδαφίζουν την κοινωνική μας ασφάλιση και τις ΣΣΕ 1948 και 1951 που θεμελίωσαν το Μέρισμά μας.
       2. Αξίζει άραγε σε συνταξιούχους με την ιστορία του χώρου μας, να έχουμε ένα τέτοιο Σ.Σ.Τ.Ε. Υπενθυμίζω πως μπορεί να είμαστε μέλη σήμερα αυτού του Συλλόγου, όμως ούτε είμαστε όλοι το ίδιο, ούτε όλοι μαζί τα φάγαμε… 

Τετάρτη 16 Νοεμβρίου 2016

Ας το ξανασκεφτούν…

Ας το ξανασκεφτούν…

Υπάρχουν αρκετοί συνάδελφοι  ή   οικογένειες   συναδέλφων, που η σύνταξη τους είναι μικρότερη των 600 ευρώ. Δεν νομίζω ότι χρειάζεται να σχολιάσω την  δυσκολία τους να επιβιώσουν.

Η Διοίκηση έχει αποφασίσει, να μη εξυπηρετηθούν με  το Δάνειο των τριών συντάξεων, οι συνάδελφοι με  εισπραττόμενη  σύνταξη, . κάτω των 600 ευρώ.

 Αν υπολογίσει κανείς,  μόνο  το  ποσόν  της   περικοπής των δώρων  και του επιδόματος αδείας για ένα έτος, που παραμένουν  στη Τράπεζα,   υπερκαλύπτεται το ποσόν, των δύο συντάξεων που θα έπαιρναν αυτοί οι συνάδελφοι. Επιπλέον έστω και δύσκολα, είναι σίγουρο πως θα το  αποπληρώσουν.  

Αν μάλιστα υπολογίσουμε το ποσόν που έχει συσσωρευτεί στη Τράπεζα τα τελευταία τρία χρόνια, από τις  ίδιες  περικοπές αυτών των συναδέλφων, τότε αβίαστα κανείς αποδέχεται πως και  οι συνάδελφοι αυτοί έχουν στερηθεί μεγαλύτερων ποσών αυτών που αιτούνται να δανειοδοτηθούν.

Νομίζουμε πως χρειάζεται επανεξέτασης μια τέτοια απόφαση, που  εξορίζει συναδέλφους μας από τη περιοχή της αξιοπρέπειας. Η Λήψη και από αυτούς τους συναδέλφους ενός ποσού δανείου, θα εξέφραζε μια ευαισθησία τόσο αναγκαία στις μέρες μας.


Ευαγγελια Κωνστανταράκη  Μέλος του ΣΣΤΕ, εκ μέρους των εν Δράσει

Σάββατο 22 Οκτωβρίου 2016

Μια εικόνα, χίλιες λέξεις !

21.10.2016
Μια εικόνα, χίλιες λέξεις !
Συνάδελφοι,

Με αυτή τη φράση θα μπορούσαμε να περιγράψουμε τη συγκέντρωση των συναδέλφων συνταξιούχων στα γραφεία του Συλλόγου μας, την Τρίτη, 18/10, προκειμένου να ενημερωθούμε για τα θέματά μας, μετά και την ψήφιση του ασφαλιστικού νόμου.

Ο Πρόεδρος, εκνευρισμένος και αμήχανος, ξεκίνησε ένα παραλήρημα ομιλίας, προσπαθώντας κατ΄αρχάς να δικαιολογηθεί για την κατάργηση των μηνιαίων συναντήσεων των συναδέλφων, -προφανώς και με την σύμφωνη γνώμη των υπολοίπων του Προεδρείου-  ισχυριζόμενος πως αυτές καταργήθηκαν διότι οι σύμβουλοι των «ΕΝ ΔΡΑΣΕΙ» δημιουργούσαν …εντάσεις και προστριβές.
Φυσικά παρέλειψε να αναφέρει ότι και οι συνάδελφοι είχαν αρχίσει πλέον να αναρωτιούνται για τη μη ύπαρξη συνολικής ενημέρωσης και να θέλουν συγκεκριμένες απαντήσεις στα ζητήματα που έθεταν σταθερά και επίμονα οι σύμβουλοι των «ΕΝ ΔΡΑΣΕΙ». Καθώς επίσης ότι δεν είχε τίποτα να πεί, όπως δυστυχώς αποδείχθηκε και σε αυτή την συγκέντρωση.

Στη συνέχεια, πολύ θυμωμένος, ανέλυσε τη δύσκολη οικονομική κατάσταση της χώρας και όλων των εργαζομένων, αναγκάστηκε να παραδεχτεί με φανερή δυσφορία και  μετά από μελέτη 5 μηνών, ότι «ο νόμος φαίνεται ότι δεν μας αφορά, όμως αυτός ο νόμος για τον οποίο ορισμένοι πανηγυρίζουν, είναι συνταξιοκτόνος για ολόκληρο τον ελληνικό λαό…» και συνέχισε σε αυτό το ύφος σαν να μιλούσε σε συγκέντρωση της Γ.Σ.Ε.Ε.
Επανερχόμενος σε ό,τι μας αφορά, αναρωτήθηκε, με μια ειρωνική χροιά στη φωνή του: «για να δούμε όμως, ποια είναι τάχα, τα οφέλη και οι δυνατότητες που, παρέχει  ο νόμος στον χώρο μας;»

Και ενώ περιμέναμε να ενημερωθούμε επιτέλους για τις προτάσεις, τις προθέσεις, τις κινήσεις του σωματείου μας, έστω από εδώ και πέρα, ο Πρόεδρος προτίμησε να εξαπολύσει μια νέα επίθεση στους «ΕΝ ΔΡΑΣΕΙ» για τις θέσεις και τις συγκεκριμένες προτάσεις που σταθερά υποστηρίζουν και πριν ακόμα από την ψήφιση του νόμου, παρόλο που αυτές, εκτός από ορθές και δίκαιες, τώρα αποδεικνύονται και νομικά σωστές και λογικές.

Φυσικά δεν παρέλειψε να αναφερθεί στο ένα και μοναδικό θέμα που τον απασχολεί, την μεταφορά του ποσοστού 10 – 12% από την Επικουρική στο Πρόγραμμα Μετεργασιακών Παροχών, αλλά και στην ασφαλιστική εταιρεία, προκειμένου να «σωθούμε»,  χωρίς να κάνει τον κόπο να εξηγήσει ποιοί καινούργιοι λόγοι θα επέβαλαν κάτι τέτοιο και γιατί αν η Τράπεζα θέλει να μας επιστρέψει ένα ακόμα μέρος των μνημονιακών κρατήσεων απαιτείται να πάμε ένα ακόμα κομμάτι επικουρικής στο Πρόγραμμα και δεν μας το δίνει στο ήδη διαχωρισμένο 16%;;; Το μόνο πρόβλημά του είναι η …μειοψηφία των «ΕΝ ΔΡΑΣΕΙ» που διαφωνούν ριζικά και απόλυτα και επιδιώκουν την επιστροφή των μνημονιακών κρατήσεων και των Δώρων και Επιδομάτων.
Κατόπιν προσπάθησε ατυχέστατα -ακόμα και με τους δικούς του υπολογισμούς- να μας πείσει ότι έχουμε πάρει πίσω τις παράνομες κρατήσεις των μνημονιακών νόμων, μέσω του Προγράμματος αλλά και μέσω των δανείων, τα οποία φυσικά αποπληρώνουμε!!!, χρησιμοποιώντας προσωπικά δεδομένα των συμβούλων, χωρίς αυτοί να έχουν ερωτηθεί. (H επιστροφή μέρους από τις μνημονιακές κρατήσεις ανέρχεται μόλις στο 15%,  αντί του αρχικού συμφωνηθέντος 85%, όπως οι ίδιοι είχαν δεσμευθεί).
   Για τις ηθικές και νομικές συνέπειες αυτής του της ενέργειας έχει ήδη εκδοθεί έκτακτη ανακοίνωση της Κίνησής μας.

Μετά από μιάμιση περίπου ώρα, τελείωσε η …ενημέρωση του Προέδρου, για να πάρει τον λόγο ο συν. Ι. Βαμβακούσης προκειμένου να φέρει ένα ψήφισμα κατά της  πολιτικής των μνημονίων, το οποίο φυσικά και υπερψηφίστηκε.

Αξίζει εδώ να αναφέρουμε ότι με την όλη αυτή κουραστική διαδικασία, ένας αριθμός συναδέλφων δυστυχώς αποχώρησε, γεγονός στο οποίο στόχευε και το προεδρείο με τη διαδικασία που επέβαλε….

Κατόπιν, η συν. Ε. Βρέττα, ανατρέποντας με επιλογή του προεδρείου τη σειρά ομιλητών των Κινήσεων, μας προέτρεψε να στηρίζουμε το Προεδρείο, γιατί είμαστε όλοι συνάδελφοι, χωρίς προφανώς να πρέπει να μας απασχολούν οι ενέργειες ή οι παραλείψεις του.

Στην συνέχεια πήρε τον λόγο ο συν. Κ. Ευσταθίου, εξηγώντας και αναλύοντας για άλλη μια φορά τα αδιάσειστα επιχειρήματα της Κίνησής μας, δεχόμενος -αντί άλλου σχολίου- τις συνήθεις παρατηρήσεις για υπέρβαση του χρόνου που εδικαιούτο να μιλήσει (10΄) !!!

Ακολούθησε  ο συν. Ι. Πετρόπουλος, ο οποίος δήλωσε κατηγορηματικά  ότι «η φάρσα της ασφαλιστικής στην ουσία τελείωσε αμέσως μετά το αποτέλεσμα της ψηφοφορίας για αυτό το θέμα», κάνοντάς μας να αναρωτιόμαστε ποιος έγραφε τις ανακοινώσεις της Κίνησής του μέχρι χθες και πού οφείλεται αυτή η δήθεν αλλαγή;
Μας πληροφόρησε επίσης ότι τον Μάιο του 2016 ζήτησε ξαφνικά πρόωρες εκλογές!! ενώ μόλις τον προηγούμενο μήνα είχε συνυπογράψει -σε πλήρη συμφωνία με το Προεδρείο- το γνωστό έγγραφο προς τη Διοίκηση, στο οποίο τα κύρια αιτήματα ήταν η μεταφορά του ποσοστού στο Πρόγραμμα και η …ενημέρωση σχετικά με την ασφαλιστική.

Στην συνέχεια, η συν. Ε. Κλητοράκη επανέλαβε, όπως έχει δηλώσει και στο τελευταίο Δ.Σ., ότι «θέμα ασφαλιστικής δεν υπάρχει».

Μετά από τις τοποθετήσεις των δύο παραπάνω συμβούλων προκύπτουν τρία πολύ εύλογα ερωτήματα :
1.   Η συν. Ε. Κλητοράκη ανήκει στην ίδια Κίνηση με τον Πρόεδρο;  Αν λοιπόν εκφράζει και καλά κάνει, ανοιχτά μια εντελώς αντίθετη άποψη από τον Πρόεδρο, για το μοναδικό σοβαρό θέμα με το οποίο ασχολείται εδώ και χρόνια ο Σύλλογος, πως δεν διεγράφη, όπως συνέβη παλαιότερα, με τον συνάδελφο-σύμβουλο Κ. Ευσταθίου, για υποτιθέμενη αντίθετη άποψη;
2.   O συν. Ι. Πετρόπουλος προφανώς βρίσκεται σε σύγχυση και δεν μπορεί να έχει ξεκάθαρες και σταθερές απόψεις. Το ερώτημα όμως είναι ποια γεγονότα ή εξελίξεις τον κάνουν να αναθεωρεί κατά καιρούς τις απόψεις του;
3.   Ο Πρόεδρος, ακούγοντας αυτές τις τοποθετήσεις-δηλώσεις, δεν θα έπρεπε να ζητήσει κάποιες εξηγήσεις για τις …νέες θέσεις τους;

΄Oμως εκείνος παρέμεινε ατάραχος στην θέση του, αδιαφορώντας πλήρως για όσα έλεγαν.

Τελικά, φαίνεται ότι η συγκέντρωση αφορούσε την άτυπη έναρξη της προεκλογικής περιόδου και την προσπάθεια ορισμένων να εμφανίσουν και πάλι ένα πιο προοδευτικό και διεκδικητικό προσωπείο, προσπαθώντας να μας πείσουν ότι δεν ταυτίζονται με τις απόψεις του Προέδρου, τον οποίο στηρίζουν, στην ουσία, εν λευκώ, αν λάβουμε μάλιστα υπ΄όψιν μας ότι οι εκλογές μπορεί να είναι πιο κοντά από όσο νομίζουμε.
                                                                                 Μελισσείδου Ελένη
Μέλος της Ομάδας Συντονισμού των «ΕΝ ΔΡΑΣΕΙ»

Δευτέρα 4 Απριλίου 2016

Η ΘΕΣΜΙΚΗ ΑΝΕΞΑΡΤΗΣΙΑ ΤΟΥ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ ΤΗΣ ΤτΕ ΑΠΑΙΤΕΙ ΤΟΝ ΣΕΒΑΣΜΟ ΟΛΩΝ ΜΑΣ

Η ΘΕΣΜΙΚΗ ΑΝΕΞΑΡΤΗΣΙΑ ΤΟΥ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ ΤΗΣ ΤτΕ
 ΑΠΑΙΤΕΙ ΤΟΝ ΣΕΒΑΣΜΟ ΟΛΩΝ ΜΑΣ

Αθήνα 4.4.2016

Μέσα στον κύκλο των μνημονιακών πολιτικών που άρχισε το 2010, ο χώρος μας δέχθηκε αδικαιολόγητα και παράνομα, σοβαρά πλήγματα στο σκέλος της θεσμικής ανεξαρτησίας του ως Κεντρική Τράπεζα. Οι επικοινωνιακές ανάγκες των κυβερνήσεων που διαδέχθηκαν αυτή του 1ου Μνημονίου, προκειμένου να  κατευνάσουν το κύμα οργής για την επιβολή οριζόντιων μέτρων εκ νέου, συμπεριέλαβαν σε αυτά και την ΤτΕ κατά τη λογική ¨της κατσίκας του γείτονα¨. Υπενθυμίζουμε πως η πρώτη μνημονιακή  κυβέρνηση, όχι μόνο ανεγνώρισε νομοθετικά την καταστατική υποχρέωση της ΤτΕ, αναθέτοντας σε αυτή από 1.1.2011 την ασφάλιση του προσωπικού της, αλλά επέδειξε και σεβασμό στη θεσμική της ανεξαρτησία, μη επιτρέποντας εμπλοκή της σε επόμενες συνταξιοδοτικές ρυθμίσεις (Ν. 4024/2011). Οι πιέσεις για εμπλοκή της ΤτΕ,  άρχισαν αρχές του 2012 με τον Ν.4051/2012 και ολοκληρώθηκαν με τον Ν.4093/2012. Δυστυχώς τα στελέχη της ΤτΕ, την περίοδο αυτή, ρευστή σε εσωτερικές εξελίξεις (ανανέωση της θητείας του Διοικητή), δεν είχαν κατά νου το πώς θα υπερασπίσουν το καθεστώς ανεξαρτησίας της, όπως έκαναν Διοικήσεις άλλων Κεντρικών Τραπεζών με αντίστοιχα δημοσιονομικά προγράμματα (Κύπρος - Πορτογαλία - Ιρλανδία), αλλά το πώς θα υλοποιήσουν προσωπικές φιλοδοξίες, σιωπώντας στην παράνομη εμπλοκή της ΤτΕ.

Μάλιστα ορισμένοι εκ των Διευθυντών, που συνέβαλλαν στη μείωση του στελεχιακού δυναμικού της Τράπεζας στο τέλος του 2012 ωθώντας σε συνταξιοδότηση  ¨άρον-άρον¨ εκατοντάδες συναδέλφους εξαιρετικής υπηρεσιακής γνώσης, με ηλικιακό ορίζοντα παραμονής και προσφοράς, αντί να εισηγηθούν την απόρριψη κάθε παράνομης εμπλοκής της ΤτΕ, επέτρεψαν σταδιακά να εφαρμόζονται ρυθμίσεις που δεν αφορούσαν την ΤτΕ και δεν εδράζονταν νομικά (ΑΚΑΓΕ, Πέναλτι, Πολυετία, Πλαφόν κ.ά). Μέσα στο ασφυκτικό πλαίσιο των μνημονίων, αντικατέστησαν τη λογική με την κινδυνολογία και συνέβαλαν ¨στη συντριβή των προσδοκιών των συνταξιούχων μας¨, προσπαθώντας να παντρέψουν  ¨το τερπνόν μετά του ωφελίμου¨… Υποσχέθηκαν σταδιακή επιστροφή των περικοπών δια μέσου του Προγράμματος διαχωρίζοντας το Μέρισμα, αλλά τρία χρόνια μετά, από τα 50 εκατ. ευρώ και πλέον που αφαιρούνται ετησίως από τους συνταξιούχους μας, μόνο ένα 12%, γυρίζει πίσω σε αυτούς. Παράλληλα φαίνεται πως είχαν κλείσει το μάτι σε ασφαλιστικές εταιρείες για αυτό που προετοίμαζαν (Πρόγραμμα), ευελπιστώντας ίσως σε εκπλήρωση διάφορων προσωπικών τους φιλοδοξιών. Όμως η νέα κυβέρνηση το 2015  και η τοποθέτηση νέου Υποδιοικητή από το στελεχιακό δυναμικό της Τράπεζας, την  οποία δεν μπορούν να χωνέψουν ακόμα, τους αποσυντόνισε. Αρνούμενοι να αποδεχθούν άλλο ρόλο από αυτόν που για δεκαετίες έχουν κατοχυρώσει  για τους εαυτούς τους, στο χώρο της ΤτΕ, όχι μόνο κάνουν άστοχα βήματα σαν αυτό της ψηφοφορίας της 8.12.2015, αλλά προσπαθούν να υπονομεύσουν κάθε ενέργεια της Διοίκησης και του νέου Υποδιοικητή, για σεβασμό της θεσμικής ανεξαρτησίας της ΤτΕ κατά την επικείμενη ασφαλιστική παρέμβαση.
Είναι ελάχιστα γνωστό, πως το καλοκαίρι του 2015,  ο χώρος μας δεν ενεπλάκη στις σχετικές συνταξιοδοτικές ρυθμίσεις, που προβλέπονται από το 3ο Μνημόνιο και αφορούν μόνο λογαριασμούς της Γενικής Κυβέρνησης για την κοινωνική ασφάλιση. Υπενθυμίζω, πως οι συνταξιοδοτικές δαπάνες του προσωπικού της ΤτΕ βαρύνουν εξ ολοκλήρου την ΤτΕ, ακόμα και για τα ποσά της Βασικής-Εθνικής Σύνταξης τα οποία χορηγούνται στους συνταξιούχους από τα φορολογικά έσοδα και όχι από τις εισφορές τους στα Ασφαλιστικά Ταμεία. Με τον τρόπο αυτό, οι χιλιάδες συνταξιούχοι της ΤτΕ που καταβάλλουμε ετησίως σημαντικά φορολογικά ποσά, συμβάλλουμε στη διεξαγόμενη κοινωνική πολιτική, χωρίς να έχουμε την ελάχιστη ανταποδοτική απαίτηση, απαλλάσσοντας ταυτόχρονα τη Γενική Κυβέρνηση από κάθε υποχρέωση προς τους συνταξιούχους της ΤτΕ, τις δαπάνες συνταξιοδότησης των οποίων έχει αναλάβει εξ ολοκλήρου η ίδια η ΤτΕ.

Δυστυχώς, αυτή η απόλυτα δικαιολογημένη θεσμικά απεμπλοκή της ΤτΕ από το 3ο Μνημόνιο στηλιτεύθηκε προσφάτως από την τέως Πρόεδρο της Βουλής, προφανώς λόγω ελλιπούς ενημέρωσής της, και δημοσιοποιήθηκε από τα  Μ.Μ.Ε. Οι ηγεσίες των Σ.Υ.Τ.Ε. και Σ.Σ.Τ.Ε., αντί να έχουν ενημερώσει  έγκαιρα τα μέλη τους αλλά και την κοινή γνώμη, για αυτή την πλήρως δικαιολογημένη θεσμικά πρακτική της κυβέρνησης, αποσιώπησαν παντελώς το θέμα. Το στενό παραταξιακό συμφέρον, ετέθη για άλλη μια φορά πάνω από τα συμφέροντα των χιλιάδων συνταξιούχων μας. Αντί να αξιοποιήσουν το γεγονός του σεβασμού της θεσμικής ανεξαρτησίας της ΤτΕ, που επεδείχθη από την κυβέρνηση κατά τη συζήτηση του 3ου Μνημονίου, επικαλούμενοι  τα όρια ηλικίας και την πίεση που ασκήθηκε και ασκείτε από μερίδα Διευθυντών που θέλει την παραμονή της και πέραν της ηλικίας των 63 χρόνων, πασχίζουν με κάθε τρόπο να μας εμπλέξουν στην επικείμενη ασφαλιστική παρέμβαση, εκδίδοντας ανακοινώσεις με τις οποίες θεωρούν ήδη την εμπλοκή μας δεδομένη.

Ελπίζω πως, το δίκιο του χώρου μας τελικά θα επικρατήσει των προσδοκιών και των σκοπιμοτήτων των εκλεκτών των δανειστών. Μπορεί κάποιος να διαφωνεί, αλλά να εξηγεί τις υποχωρήσεις της σημερινής κυβέρνησης, αλλά δεν μπορεί να δεχθεί και να εξηγήσει τυχόν υποχωρήσεις, εκεί που δεν επιβάλλονται και μάλιστα, κόντρα στη λογική, το νόμο και το δίκαιο. Τουλάχιστον ο υπογράφων το άρθρο, δεν πρόκειται να πειθαρχήσει σε επανάληψη παρανομιών. Για αυτό, καλώ τους συναδέλφους να τρομοκρατήσουν τους τρομοκράτες. Με τη  υπογραφή του υπομνήματος που κυκλοφορεί, όχι μόνο θέτουμε το πλαίσιο ανάκτησης των δικαιωμάτων μας κόντρα σε λογικές ασφαλιστικών εταιριών, αλλά δίνουμε ηχηρό μήνυμα σε όσους επιχειρήσουν, να εμπλέξουν εκ νέου την ΤτΕ στην επικείμενη ασφαλιστική παρέμβαση.

Συναδελφικά
Ευσταθίου Κώστας

Πέμπτη 11 Φεβρουαρίου 2016

ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟ ΘΡΑΣΟΣ ΓΙΑ ΝΑ ΕΠΙΜΕΝΟΥΝ ΑΚΟΜΑ….

΄Αρθρο του συναδέλφου Κώστα Ευσταθίου:

ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟ ΘΡΑΣΟΣ ΓΙΑ ΝΑ ΕΠΙΜΕΝΟΥΝ ΑΚΟΜΑ….
Αθήνα 11.2.2016

Πληροφορούμαι πως η λεγόμενη Επιτροπή Κοινωνικοασφαλιστικών Θεμάτων που είχε δημιουργηθεί με την Π.Δ. της 17.11.2014, ένα περίπου μήνα πριν τις βουλευτικές εκλογές της 25.1.2015, παρά την ουσιαστική απόρριψη της πρότασής της για ανάθεση του Προγράμματος Μετεργασιακών Παροχών σε Ιδιωτική Ασφαλιστική Εταιρεία, συνεχίζει να συνεδριάζει. Πριν τη σχετική ψηφοφορία, που έγινε στις 8.12.2015, προκειμένου να ενισχύσουν την πρότασή τους εμφάνιζαν την Επιτροπή  σαν Γνωμοδοτική Επιτροπή της Τράπεζας, που μάλιστα συμφωνούσε μαζί της και ο Διοικητής!!!  Σήμερα, παρά «την πόρτα που έφαγαν» από τους συναδέλφους, συνεδριάζουν εκ νέου όχι σαν Γνωμοδοτική Επιτροπή, αλλά σαν μια επιτροπή γενικά ασφαλιστικών θεμάτων, που όμως τώρα εισηγούνται να μεταφερθεί από το 20% του Μερίσματος-Επικουρικής, άλλο ένα 10% στο Πρόγραμμα!!! Με τον τρόπο αυτό το Μέρισμα θα αποτελείται από: 10% Επικουρική και 26% Πρόγραμμα!!!

Δηλαδή θέλουν, αν γίνει κάτι τέτοιο, να μας πιέζουν ακόμα πιο πολύ λέγοντας πως για να διασφαλισθεί το Πρόγραμμα, πρέπει να πάει σε Ασφαλιστική όχι μόνο το 16%  αλλά το 26%!!!  Για να περάσουν αυτό το μεγαλύτερο πακέτο σε Ασφαλιστική σκοπεύουν να καταστήσουν τους υψηλόβαθμους συναδέλφους πολιορκητικό κριό λέγοντας και πάλι πως θα έχουμε μεγαλύτερο κέρδος από τη μικρότερη φορολόγηση, αποκρύπτοντας εντέχνως πως το νέο φορολογικό είναι προ των πυλών.… Φαίνεται τελικά πως τα όσα ακούγονται ή ακούσθηκαν για διαπλοκή συμφερόντων, κάποιοι βιάζονται να τα επιβεβαιώσουν! Αλλιώς δεν εξηγείται μια τέτοια επιμονή, όταν μάλιστα όλα όσα έλεγαν και διέδιδαν για το Μέρισμα, διαψεύδονται όπως ήταν αναμενόμενο, από τη σχετική πρόταση της Κυβέρνησης για το ασφαλιστικό.

Επί τέλους,  από πού αντλούν τέτοιο θράσος και επιμένουν, όταν αυτά που υποσχέθηκαν με το διαχωρισμό του Μερίσματος (επιστροφή περικοπών, δώρων και επιδομάτων, ΑΚΑΓΕ, πέναλτι κ.ά) δεν τα τήρησαν; Αντί αυτών όμως βλέπουμε να φουσκώνει συνεχώς το πορτοφόλι των Μετόχων και από τα δικά μας χρήματα. Αλήθεια τι εξωφρενικό ποσό θα διανεμηθεί φέτος στους Μετόχους της ΤτΕ; Ήταν ανάγκη σε αυτό να ενθυλακώσουν και όσα παρανόμως περικόπτονται από τους συνταξιούχους μας;;; Και έρχονται την ίδια στιγμή να μας προτείνουν «αθώα και για το καλό μας μάλιστα», να μεταφερθεί άλλο ένα 10% στο Πρόγραμμα!!! Η εναρμόνιση του 20% του Μερίσματος με την «υποχρεωτική εκ του νόμου επικουρική», όπως ισχυρίζονταν και εγγράφως, καταργείται τώρα; Ισχύουν τελικά οι νόμοι ή ισχύουν κατά το δοκούν;

Ίσως κάποιοι να μην έχουν καταλάβει ότι δεν μπορεί να συνεχίζουν να το παίζουν προστάτες του προσωπικού. Αρκεί τόσων ετών «προστασία». Ας μην επιμένουν σε πρόσθετο κακό για τους συναδέλφους. Αφού δεν ήθελαν να κάνουν κάτι καλό, μέσα από τη λεγόμενη Επιτροπή, για τις παράνομες περικοπές των συντάξεών μας, την επιστροφή των δώρων και των επιδομάτων, την κατάργηση του ΑΚΑΓΕ, την επανασύνδεση και σταδιακή ενοποίηση των συντάξεων κατά χρόνια υπηρεσίας και βαθμό, τα παράνομα πέναλτι και τα όρια ηλικίας, κ.ά., ας μην επιμένουν να παρασύρουν και την καινούργια Διοίκηση στις έκνομες ενέργειές τους. Ας σταματήσουν εδώ και τώρα τη λειτουργία της Επιτροπής ως παράκεντρου, δια μέσου της οποίας επιζητούν τη νομιμοποίηση της παρουσίας τους στα τεκταινόμενα της Τράπεζας και όχι την επίλυση των καυτών προβλημάτων των συνταξιούχων μας.

Αυτά σαν πρώτες σκέψεις, διότι αν η σημερινή  Διοίκηση επιτρέψει να συνεχισθεί αυτή «η ποινικά κολάσιμη πρακτική», ο καθένας  αναλαμβάνει το μερίδιο των ευθυνών του για όσα θα προκύψουν ΔΗΜΟΣΙΩΣ.

Συναδελφικά,

Ευσταθίου Κώστας
Σύμβουλος των “ΕΝ ΔΡΑΣΕΙ” Συνταξιούχων ΤτΕ στο Δ.Σ. του Σ.Σ.Τ.Ε. 

Κυριακή 20 Δεκεμβρίου 2015

Χριστούγεννα 2015

Χριστούγεννα  2015

Ο Θεός ενσαρκώνεται πάλι και πάλι μέσα στην Ιστορία
Έρχεται σαν μικρό ανυπεράσπιστο βρέφος  εξαρτημένο από εμάς. Έπεσε στην ανάγκη μας να τον Ελεήσουμε Δηλαδή να χαίρεται με την αγάπη μας να πάσχει από την αδιαφορία μας  Ο Υιός του Θεού, έγινε  Υιός του Ανθρώπου .Και σαν Υιός του Ανθρώπου  υπηρετεί  όλους τους ανθρώπους .

Η συγγένεια μεταξύ Θεού και ανθρώπου φαίνεται όταν  Εκείνος μας ¨Έχει ανάγκη. Όταν μας παρουσιάζεται σαν ζητιάνος, σαν πρόσφυγας, σαν «πεσμένος¨» άνθρωπος, που δεν κατανοεί τι κάνει,  όταν εκμεταλλεύεται, όταν ασχημονεί επάνω στις ανθρώπινες υπάρξεις! Ο Θεός δεν είναι ένα Ον άκαμπτο  που μέσα στη μεγαλοπρέπεια του αδιαφορεί  για  εμάς.. Δέχεται να μας έχει ανάγκη, φανερώνοντας έτσι την ανείπωτη αιώνια αξία που μας αποδίδει...

Ο Θεός φανερώνεται μέσα στην Αλήθεια « έχω την  ανάγκη των άλλων». Είμαι ένα τίποτα χωρίς αυτούς. .Έχω ανάγκη το λόγο τους ,την παρηγοριά τους για να ενισχυθώ στις θλίψεις μου ,στον πόνο μου.
 Με τη γέννηση Του¨ έδειξε¨ ότι οφείλω να διακονώ τους άλλους, Έδειξε καθαρά ότι έχουμε ανάγκη ο ένας τον άλλον .Δεν αρκεί να υπηρετούμε εξωτερικά ,πρέπει να δινόμαστε .Αυτή είναι η βάση της Αγάπης , αυτή είναι η βάση της Κοινωνίας μεταξύ μας  Αυτή είναι η  Αγάπη Του για εμάς Μας αγαπά  με μια παθιασμένη αγάπη
Καλά Χριστούγεννα συν-αδελφοί μου

Το κείμενο είναι σύνθεση από το «Πρόσωπο και Σταυρός» του π Μάρκος Αντώνιος Κόστα Ντε Μποργκαρ


Κωνστανταράκη Εύα

Μέλος του Δ.Σ. του Σ.Σ.Τ.Ε.